Systém CebiCom slouží k nasměrování klienta ke smluvnímu certifikovanému servisu, vytvoření dokumentace škody na vozidle, její kompletaci a dále sleduje jednotlivá stádia opravy a likvidace škodní události v režimu on-line. Významnou roli ve zrychlení celého procesu likvidace škodní události hraje i skutečnost, že v rámci procesu zpracovávání škody systémem CebiCom probíhá řada automatických kontrolních mechanismů. Ty zabezpečují dodržení všech základních parametrů smluvní spolupráce mezi pojišťovnou a servisem, a to zejména s ohledem na dodržení vysoké kvality prováděné opravy za dodržení všech výrobcem předepsaných pracovních technologií. Zákazníci získávají po vyřízení pojistné události podrobný kontrolní list, jehož součástí je kompletní fotodokumentace a kalkulace opravy škody. Tento kontrolní list následně umožňuje vlastníkům opravovaných vozidel např. v případě jejich následného prodeje jednoznačně prokázat, že vzniklá škoda na vozidle byla zcela opravena při dodržení všech bezpečnostních a kvalitativních hledisek.

„Jedná se o jediný systém na trhu, který lze napojit na jakýkoli software využívaný na straně pojišťovny, DMS - Dealer management system servisu, kalkulační systémy i již existující komunikační nástroje mezi pojišťovnou a servisem. Nyní CebiCom využívají smluvní partneři Allianz pojišťovny - téměř všechny jejich autosklo servisy, již více než polovina tzv. neautorizovaných smluvních servisů a postupně se zapojují i autorizované servisy ŚKODA AUTO spolupracující s touto pojišťovnou,“ řekl Martin Pajer, ředitel společnosti Cebia.

„Do konce roku očekáváme 200 servisů napojených na náš systém a během roku 2015 dalších 500. Zároveň probíhají jednání o využívání portálu CebiCom s dalšími významnými pojišťovnami,“ doplnil Martin Pajer.

Společnost Cebia je známá především z oblasti prověřování a zabezpečování vozidel. Již méně je známé, že společnost realizuje řadu projektů pro pojišťovny, leasingové společnosti a importéry automobilů.

„Díky využívání portálu CebiCom se nám nejen snižuje chybovost, snižují se časové nároky na vyřízení celé pojistné události, ale slouží i jako kontrolní nástroj celého procesu likvidace pojistné události. Systém on-line výměny dat efektivně nahrazuje dosud používanou mailovou a telefonickou komunikaci mezi našimi likvidátory a smluvními servisy,“ komentoval první zkušenosti s využíváním portálu CebiCom Tomáš Klofát – ředitel úseku likvidace Allianz pojišťovny.

Cebia, spol. s r.o., je leader na trhu v prověřování původu a historie vozidel. Společnost dlouhodobě pomáhá motoristům s bezpečným nákupem ojetých vozidel. Cebia nabízí vedle komplexní služby AUTOTRACER, která je dostupná on-line na cz.cebia.com, řadu dalších služeb pro prověřování původu a originality vozidel.

Cebia zajišťuje různé formy zabezpečení vozidel, mj. bezpečnostní značení oken OCIS a satelitní systémy Cebia SAT a UNIQA SafeLine. Společnost je výhradním představitelem Systému OCIS (Open Car Information System) v ČR a SR. Systém OCIS používají partneři Cebia po celém světě jako nástroj pro evidenci a výměnu dat o vozidlech. 

Od roku 2009 je společnost Cebia držitelem certifikátu jakosti dle normy ISO 9001:2008.