Bazarista lhal, aby zatajil havárii auta
Skutečně originální vysvětlení podal prodejce jednoho bazaru své zákaznici, když jej konfrontovala s výsledkem prověření auta v naší službě AUTOTRACER. V našem výpisu totiž našla informaci, že vozidlo bylo havarováno a pojišťovna poškození vyhodnotila jako ekonomickou totální škodu.
Paní Jana chtěla koupit ojeté auto pro rodinu. Vyhlédla si v blízkém bazaru Volkswagen Golf Sportsvan a jela se na něj podívat. Autobazar byl vzdálen jen několik desítek kilometrů, za hodinu byla tam. Auto vypadalo na pohled krásně, nájezd byl vzhledem ke stáří auta velmi nízký.
Zákaznice věděla o naší online službě prověření vozidla a byla překvapená, že prodejce naše prověření k tomuto autu neposkytl. Naši službu si tedy paní Jana zakoupila sama. Po zobrazení výpisu informací o vozidle na ní „vykoukla“ havárie z Německa, která byla pojišťovnou vyhodnocena jako totální ekonomická škoda. Na tento záznam se samozřejmě prodejce zeptala. Ten se ovšem nenechal zaskočit a vychrlil ze sebe velmi originální vysvětlení.
Prodejce lhal: "Pokud nejsou fotky, tak se havárie nestala a šlo o pojistný podvod"
V našem výpisu nebyly u záznamu totální škody žádné fotografie poškození, takže se prodejce jal zákaznici tvrdit, že pokud nejsou fotky z poškození vozidla, pak se jednalo o fingovanou pojistnou událost, tedy o pojistný podvod a žádná havárie se nestala.
V emailovém dotazu na naši podporu nám zákaznice doslova napsala:
„Majitel autobazaru mi tvrdí, že auto je nehavarované, i když v Cebii vyšlo, že to je totálka. Prý se dějí v Německu podvody, a pokud nejsou fotky, tak je to pojistný podvod. Je to možné? V tom případě mi přijde, že jsem 499 Kč vyhodila z okna.“
Ne, nevyhodila 499 Kč z okna – pokud v našem výpisu nejsou zobrazeny fotky poškozeného auta, pak to v žádném případě neznamená, že se havárie nestala. Záznam jsme prověřili u zdroje a ten nám potvrdil, že pojistná událost byla na vozidle řešena a dodal nám také výčet dílů a částí auta, které byly při ohledání poškozeného auta pojišťovnou sepsány k výměně. Kromě této informace nám zdroj také poskytl jednu fotografii, která byla k této pojistné události v databázi k dispozici. Fotka není sice příliš zřetelná, ale přesto je na ní vidět, že nešlo o malou škodu, což potvrdil i verdikt pojišťovny – totální ekonomická škoda s odhadem nákladů na opravu přes 45 000 Euro.
Pochybná tvrzení prodejce vždy ověřujte
Jak vidíte, tak jsou bohužel stále bazaroví prodejci, kteří pro prodej auta a maximální zisk udělají cokoliv a nejednají fér. Jsou schopni si vymyslet neskutečné historky a falešné informace a v případě, že jim uvěříte, pak se před vámi rýsuje problém v podobě koupě problémového auta.
Proto se snažte informace od prodejce ověřit. Poslouchejte prodejce a přemýšlejte, jestli to, co vám říká, zní důvěryhodně nebo naopak pochybně či nelogicky. Nespokojte se jen se slovním ujištěním „tohle auto je prověřeno přes Cebii“ a vždy chtějte vidět kompletní výpis Cebia. Pokud prodejce používá naše logo ve svém bazaru, pak by neměl být problém, aby vám kompletní výpis ukázal. A určitě doporučujeme nejen naše online prověření, ale na prohlídku do bazaru si vzít odborníka. Ten informace z našeho výpisu může přímo na autě ověřit a případně upřesnit rozsah poškození. Věřte nám, vyplatí se to.
Společnost Cebia dlouhodobě pomáhá motoristům s bezpečným nákupem ojetých vozidel. Pro motoristy nabízí především komplexní online službu AUTOTRACER, která umožňuje rychlé prověření historie ojetých aut. Kromě online prověření nabízí dále řadu dalších služeb pro prověřování původu, originality a identifikaci vozidel. Informace o našich službách naleznete na www.cebia.cz.
Máte dotazy k naší službě AUTOTRACER? Napište nám na cebia@cebia.cz.