O aplikaci

Mobilní aplikace Cebia Foto slouží k nafocení stavu vozidla při uzavření pojištění. Fotodokumentace slouží k ochraně vašich práv i práv pojišťovny při případné likvidaci pojistné události

Mobilní aplikace je dostupná zdarma v českých a slovenských obchodech s aplikacemi Google Play (Android) a App Store (iOS).

Dokud není focení stavu vozidla provedené, pojištění neplatí v plném rozsahu a v případě pojistné události může být vaše spoluúčast ve výši až 90 %. Proto je dobré vozidlo nafotit co nejdříve.

Jak postupovat při focení

Pro focení budete potřebovat chytrý telefon Android nebo iOS
  1. Naskenujte QR kód
  2. Nafoťte vozidlo dle pokynů v aplikaci
  3. Vyčkejte na schválení fotografií
  4. Vystavení osvědčení s hodnocením

Naskenujte QR kód

Pomocí chytrého telefonu Android nebo iOS naskenujte QR kód uvedený na tzv. klientském kuponu, který jste obdrželi při sjednání pojistky společně s pojistnou smlouvou. Načtení QR kódu automaticky spustí stahování mobilní aplikace Cebia Foto. 

Načtěte QR kód pomocí mobilní aplikace Cebia Foto

Nafoťte vozidlo dle pokynů v aplikaci

Po instalaci se do aplikace automaticky nahrají údaje k vaší smlouvě a můžete začít s focením. Aplikace vás celým procesem provede, případně v ní naleznete i videonávod, jak při focení postupovat.

Při focení prosím dodržujte několik zásad:

  • Vozidlo foťte umyté, ve dne a za dobrého počasí.
  • Všechna skla vozidla musí být zatažená (včetně stahovací střechy).
  • Během focení vozidlo nepřeparkovávejte.
  • Důkladně vyfoťte všechna (i drobná) poškození vozidla!

Vyčkejte na schválení fotografií

Po nafocení a odeslání fotografií nemažte mobilní aplikaci Cebia Foto a ponechte si u ní zapnuté notifikace. Po schválení fotografií vám aplikace zašle notifikaci o úspěšném dokončení prohlídky, případně budete požádáni o přefocení nevyhovujících fotografií.

Až po schválení všech fotografií vám zašleme Osvědčení o provedení služby VINFOTO, čímž je prohlídka ukončena a vy můžete aplikaci smazat. Informace o úspěšném provedení prohlídky jsou automaticky předány vaší pojišťovně, nemusíte ji tedy již nijak informovat.

Vystavení osvědčení s hodnocením

Po schválení prohlídky vystavíme osvědčení s hodnocením stavu vozidla, které automaticky odešleme vám i pojišťovně.

1 – Bez viditelného poškození

  • Nebyly nalezeny žádné stopy poškození karoserie ani poškození skel.

2 – Drobné poškození skel vozidla

  • Bylo nalezeno pouze poškození skel.

3 – Drobné poškození mimo poškození skel

  • Byly nalezeny pouze stopy poškození karoserie, skla byla nepoškozena.

4 – Drobné poškození skel i ostatních částí vozidla

  • Byly nalezeny stopy poškození karoserie i poškození skel.

5 – Poškození většího rozsahu (poškození nelze specifikovat)

  • Škoda zřejmě převyšuje 5 % obecné ceny vozidla a nelze ji přesně specifikovat.
Videonávod: Cebia Foto
Videonávod: Cebia Foto Skla

Časté dotazy

Otázky, které nám položili zákazníci před vámi

Je nafocení vozidla povinné?

Ano. Fotodokumentace musí být pořízena co nejdříve po uzavření pojištění. Pokud fotodokumentaci nepořídíte v daném termínu, může být vaše spoluúčast při případné likvidaci pojistné události až 90 %. Pojišťovna také může pojistku zcela zrušit.

Mohu si stáhnout kopii Osvědčení o provedení služby?

Samozřejmě. Ověřit platnost, nebo stáhnout kopii Osvědčení můžete na stránce Ověření osvědčení.

Mohu mobilní aplikaci Cebia Foto smazat z telefonu?

Aplikaci můžete smazat až po schválení všech fotografií a obdržení Osvědčení o provedení služby VINFOTO. Do té doby slouží aplikace k oboustranné komunikaci s Cebia.

Co když ještě nemám technický průkaz nebo registrační značku?

Technický průkaz ani registrační značka nejsou pro prohlídku povinné. Může vás o ně ale požádat později sama pojišťovna.

Mohu zaslat opravené snímky emailem?

Nikoliv. Fotografie je nutné pořídit přímo v mobilní aplikaci Cebia Foto, jinak nebudou akceptovány.

Pokud se fotografie nepovedla, musím nafotit celé auto znovu?

Pokud vás požádáme o opravu některého ze snímků, není nutné fotit opět celé vozidla, ale pouze požadované pohledy.

Co mám dělat, když nevlastním chytrý telefon?

Pokud máte někoho blízkého, kdo chytrý telefon vlastní, může provést prohlídku za vás. Případně se můžete objednat na nafocení do jednoho z našich autorizovaných pracovišť. Tato služba však může být zpoplatněna.

Co mám dělat, když se mi nafocení nedaří?

Pokud se vám nafocení opakovaně nedaří, můžete se objednat na nafocení do jednoho z našich autorizovaných pracovišť. Tato služba však může být zpoplatněna.

Nejde mi stáhnout mobilní aplikace, co s tím?

Mobilní aplikaci lze stáhnout pouze v české a slovenské verzi obchodů s aplikacemi Google Play a App Store. Zkontrolujte prosím nastavení země ve vašem telefonu a případně jej změňte na Česko, nebo Slovensko (podle toho, v jaké zemi máte vozidlo pojištěno).

Co mám dělat, když nemám klientský kupon?

Kontaktujte prosím přímo vaši pojišťovnu, která vám klientský kupon poskytne.

Jaký je rozdíl mezi Cebia Foto a VINFOTO?

VINFOTO je název samotné prohlídky vozidla. Cebia Foto je mobilní aplikace, kterou lze prohlídku VINFOTO provést.

Nenašli jste odpověď na něco, co vás zajímá? Napište nebo nám zavolejte na +420 222 207 888

Kontaktní formulář