Octavia RS: Totálně zdemolovaná v Německu, v ČR jako nehavarovaná
Před nedávnem si u nás zákazník prověřoval historii krásné Octavie RS. A nestačil se divit, co všechno má vůz za sebou.
V Německu totálně havarovaná
Ve výsledku prověření historie Cebia totiž narazil na záznam o poškození v Německu z ledna 2018. A to včetně rozsáhlé fotogalerie. Vůz byl doslova zdemolován prudkým nárazem do zadní části. Celý zavazadlový prostor se zhroutil a zničena byla i zadní náprava. Náklady na opravu byly vyčísleny na 34 663 Euro (téměř 900 tisíc korun) a škoda byla klasifikovaná jako ekonomická totální havárie. Jinými slovy: oprava vozu by byla dražší než jeho hodnota.
Po třech měsících jako nová
Za pouhé tři měsíce po nehodě bylo auto dovezeno a zaregistrováno v České republice. Samozřejmě již v "opraveném" stavu. Od té doby v ČR jezdí a před nedávnem bylo znovu na prodej. Těžko říci, zda současný majitel o minulosti své Škody Octavia ví.
Lze takové auto vůbec opravit?
Opravit se dá samozřejmě cokoliv, záleží pouze na financích. I těžce havarovaný vůz jako je tato Octavia lze opravit v takové kvalitě, aby odpovídal všecm bezpečnostním a kvalitativním normám. Nicméně taková oprava (podle servisních postupů výrobce a za použití originálních dílů) by stála výše uvedených 34 663 Euro, což by nedávalo žádný ekonomický smysl.
Proto se v případě tohoto vozu kloníme spíš k tomu, že byla oprava provedena s cílem vydělat na následném prodeji co nejvíce peněz - tzn. bez dodržení výrobcem daných servisních postupů a za použití neoriginálních nebo použitých dílů.
Tímto způsobem opravená vozidla mohou být při autonehodě smrtelně nebezpečná pro svou posádku, jak dokazuje např. toto video:
Kupující by měl historii vozu znát
Někteří motoristé by do podobného vozu v životě nesedli, jiným to ale vadit nemusí. V každém případě by měl zájemce o koupi vozu znát jeho historii včetně informací, kým a jak bylo poškození opraveno.
Koupě automobilu je pro většinu z nás významnou investicí, proto je dobré vůz vždy důkladně prověřit.