Reportéři TV Nova si vytipovali konkrétní inzerované auto s problematickou historií (stočeným tachometrem) a jeli se na něj podívat do bazaru. Po příjezdu na ně čekalo dost velké překvapení – auto nebylo v bazaru a majitel bazaru jim sdělil, že auto tam není již tři roky! Reportérům se tak povedlo odhalit rovnou několik nekalých praktik, které se při prodeji ojetých aut běžně používají.

Videoreportáž TV Nova najdete níže, určitě se na ni podívejte!

Inzerované auto v bazaru nenajdete

První nepříjemná věc, která vás při návštěvě bazaru může potkat – auto, které jste si vytipovali na internetu a jedete se na něj podívat desítky a někdy i stovky km, v bazaru nenajdete. Prodejce či majitel bazaru vám prostě sdělí, že auto již bylo prodáno nebo si jej majitel odvezl. Nejčastěji uvede, že se prodalo nebo odvezlo včera nebo dnes, takže jej ještě nestihli stáhnout z webu.

Důvod této nekalé praktiky: Bazar potřebuje zákazníka nalákat do bazaru na inzerované auto a prodat mu poté jiné auto, které má k dispozici. U menších bazarů je to také z důvodu mít na internetu v nabídce větší množství aut.

Pozor na komisní prodej

Pokud si auto v bazaru zakoupíte a v záruční době pak chcete reklamovat nějakou závadu, může se stát, že se v bazaru se zlou potážete. Pokud jste totiž s bazarem nepodepsali kupní smlouvu, ale smlouvu o zprostředkování prodeje, pak se jedná o tzv. komisní prodej a za skryté závady zodpovídá předchozí majitel auta, nikoliv bazar. A že jste u podpisu smlouvy předchozího majitele neviděli? Na tom bohužel nezáleží, bazar může být původním majitelem zplnomocněn k podpisu smluv. V tomto případě je uplatnění záruky či vrácení auta z důvodu skryté závady velmi složité.

Důvod této nekalé praktiky: Pro některé bazary je komisní prodej jednodušší, protože za případné závady a problémy s autem nenesou odpovědnost.

Zatajování problematické historie

To je samozřejmě klasika mezi nešvary při prodeji ojetin. Bazary se logicky snaží na autech co nejvíce vydělat, některé to ovšem nedělají zcela poctivě. Pokud bazar vozidlo přijímá nebo vykupuje, pak by se měl vždy snažit zjistit informace o historii vozidla a jeho technickém stavu. Na auto by pak měl dát takovou cenovku, která zohledňuje jeho stav a historii. To se ale často neděje – prodejci se snaží zatajit problematickou historii či špatný stav, protože každý problém na autě znamená nižší prodejní cenu a tím také nižší výdělek pro bazar.

Důvod této nekalé praktiky: Díky zatajení problematické historie nebo špatného stavu auta bazar vydělá více peněz – jednoduše inkasuje vyšší marži.

Přitom každá osoba nebo firmy či autobazary mohou využít před nákupem či výkupem auta rychlé online prověření Cebia, které je dostupné okamžitě na www.cebia.cz a vyhnout se tak nákupu auta s problematickou historií.

Podívejte se na reportáž, kde jsou výše uvedené praktiky zobrazeny v celé kráse:

TV NOVA - Na vaší straně - Nekalé praktiky autobazarů