Totálně havarovaná Audi S3 z Německa
Ojetiny z Německa už dávno nejsou zárukou dobré koupě. Jak dokazuje tento případ, i v Německu lze koupit auto po totálce.
Audi S3 je snem nejednoho českého řidiče. V Česku se jich ale mnoho ojetých nenabízí, a tak je logické, že se k nám dováží z Německa, kde se lze bohužel při výběru spálit stejně jako u nás.
Škoda za 678 000 Kč
K černé Audi S3 z roku 2014, kterou si u nás nedávno prověřoval zákazník, je v systému AUTOTRACER k dispozici kompletní historie najetých kilometrů z období provozu vozu v Německu. Tachometr stočený není, takže zatím je vše v pořádku.
Další informace obsažené v prověření historie vozu AUTOTRACER už ale tak pozitivní nejsou. V břežnu 2019 bylo Audi S3 těžce poškozeno následkem havárie - velký zásah dostal motor a přední náprava. Oprava byla vyčíslena na 26 tisíc euro (cca 678 tisíc korun) a škoda byla klasifikována jako ekonomická totální havárie (tedy, že se vozidlo vzhledem k výši škody nevyplatí opravovat).
Německým prodejcem nabízeno jako nehavarované
Vzhledem k rozsahu poškození by takové auto bylo standardně rozebráno na náhradní díly. Audi S3 ale někdo vykoupil, opravil a následně nabídl v Německé inzerci za 20 650 Euro.
Nabídková cena 20 650 Euro je výrazně nižší než náklady na opravu vyčíslené pojišťovnou. To může znamenat jediné - že vůz nebyl opraven v autorizovaném servisu za dodržení výrobcem udávaných postupů a za použití originálních náhradních dílů. Aby se prodejci celá akce vyplatila, musel auto opravit výrazně levněji, což většinou značí výrazně nižší kvalitu opravy.
Je to problém?
Pokud prodejce seznámil kupujícího s informací, že je vůz po těžké havárii a doložil, jakým způsobem a kým byl opraven, tak to problém není. Je na kupujícím, zda takové auto chce.
Pokud ale kupující s informacemi seznámen nebyl, je to velký problém. V případě, že při opravě nejsou využity servisní postupy výrobce a originální díly, vůz může mít výrazně horší vlastnosti týkající se jeho spolehlivosti, odolnosti vůči korozi a především bezpečnosti.
Tento konkrétní vůz nyní jezdí v České republice a byl zakoupen už opravený v Německu.
Ojetý vůz z Německa vždy prověřte
Pokud se chcete podobným autům vyhnout, vždy si k vyhlídnutému vozu vyžádejte VIN kód a prověřte historii vozu. Nejvíce informací o ojetých vozech v Evropě obsahuje systém AUTOTRACER na webu Cebia.com. Ve více než 32 zemích kontroluje:
- Historii najetých kilometrů
- Předchozí poškození včetně fotografií
- Historii inzerce včetně fotografií
- Servisní záznamy
- Záznamy o odcizení
- Záznamy o provozu taxi
- a mnohem více