Reálný dojezd elektromobilů: Velké srovnání 2023
Oficiálně udávané dojezdy elektromobilů většinou nemají se skutečným světem příliš společného. Reálné dojezdy elektromobilů vás možná překvapí.
Dojezdy elektromobilů udávané automobilkami jsou v drtivé většině stejně nedosažitelné jako udávaná spotřeba paliva u benzínových nebo naftových aut. V řadě případů může být dojezd elektrického auta v reálném světě i o více než 100 km nižší, než kolik výrobce slibuje.
Test elektromobilů od autoklubu ADAC
Německý autoklub ADAC nedávno představil žebříček elektromobilů, u kterých měřil reálných dojezd za pokud možno stejných podmínek. Díky tomu si lze poměrně dobře udělat přehled o schopnostech jednotlivých modelů.
Nejlépe jsou na tom BMW a Mercedes-Benz
Na prvním místě skončilo SUV od BMW - model iX xDrive 50 s úctyhodným reálným dojezdem 610 km, což je pouze o 20 km méně, než udává výrobce. Tak dobrého výsledku vůz dosáhl nejen díky velké baterii (105,2 KWh), ale i výborné aerodynamice a velmi úsporným motorům.
Druhou příčku obsadil Mercedes-Benz s modelem EQS 450+, u kterého experti z ADAC naměřili dojezd 575 km. Velmi dobrý výsledek kazí jen rozdíl téměř 200 km mezi reálným (575 km) a udávaným dojezdem (779 km).
Automobily značek BMW a Mercedes-Benz pak obsadily hned šest příček mezi TOP deseti elektromobily s nejvyšším dojezdem. Nutno ale podotknout, že experti z ADAC do testu z (ne)známého důvodu nezahrnuli elektromobily Tesla Model Y a Tesla Model S, které se mohou pochlubit také velmi vysokým reálným dojezdem.
Například v testu norských kolegů z webu Motor.no dokázala Tesla Model S Long Range na jedno nabití ujet 634 km, což by z ní rázem udělalo krále i v německém žebříčku.
Elektromobil s nejnižší spotřebou energie
Jednoznačným vítězem v spotřebě elektrické energie se stal Hyundai Ioniq 6 s naměřenou spotřebou 15,5 KWh/100 km. Korejská novinka má velkou baterii a skvělou aerodynamiku. Díky tomu může nabídnout reálný dojezd 555 km, čímž překonává prakticky veškeré konkurenty ve stejné cenové hladině.
Reálný dojezd Škoda Enyaq
Českého řidiče budou samozřejmě zajímat výsledky škodováckého elektrického SUV. A nutno říci, že si Škoda Enyaq nevedl vůbec špatně:
- Reálný dojezd Škoda Enyaq Coupé RS iV: 450 km (výrobce udává 518 km)
- Reálný dojezd Škoda Enyaq iV 80: 395 km (výrobce udává 542 km)
Jak dopadly ostatní elektromobily si můžete prohlédnout v tabulce s kompletními výsledky níže.
Celkové výsledky testu
Model | Reálný dojezd dle ADAC | Dojezd udávaný výrobcem (WLTP) | Kapacita baterie (využitelná) |
---|---|---|---|
BMW iX xDrive 50 | 610 km | 630 km | 105,2 KWh |
Mercedes-Benz EQS 450+ | 575 km | 779 km | 107,8 KWh |
Hyundai Ioniq 6 (77,4 kWh) 2WD | 555 km | 614 km | 77,4 KWh |
BMW i7 xDrive 60 | 545 km | 625 km | 101,7 KWh |
Mercedes-Benz EQE 350+ | 530 km | 660 km | 90,6 KWh |
Mercedes EQS 580 4Matic | 530 km | 672 km | 108,4 KWh |
BMW i4 eDrive40 | 490 km | 589 km | 80,7 KWh |
Nio ET7 (100 kWh) | 485 km | 580 km | 90,0 KWh |
Ford Mustang Mach-E Extended Range | 480 km | 540 km | 88,0 KWh |
Polestar 2 Long Range Single Motor | 480 km | 551 km | 75,0 KWh |
Kia EV6 (77,4 kWh) | 470 km | 506 km | 77,4 KWh |
Hyundai Ioniq 5 (77,4 kWh) 2WD | 470 km |
428 km |
77,4 KWh |
Ford Mustang Mach-E Extended Range AWD | 450 km | 540 km | 88,0 KWh |
Skoda Enyaq Coupé RS iV | 450 km | 518 km | 77,0 KWh |
Hyundai Kona Elektro (64 kWh) | 435 km | 484 km | 64,0 KWh |
Hyundai Ioniq 5 (77,4 kWh) 4WD | 435 km | 481 km | 77,4 KWh |
Porsche Taycan Sport Turismo GTS | 420 km | 490 km | 83,7 KWh |
Nio EL7 (100 kWh) | 420 km | 513 km | 90,0 KWh |
Tesla Model 3 | 415 km | 495 km | 57,5 KWh |
Tesla Model Y Maximum Range AWD | 415 km | 533 km | 79,0 KWh |
Audi Q4 Sportback 40 e-tron | 410 km | 535 km | 76,6 KWh |
Volvo C40 Recharge Single Motor | 410 km | 478 km | 67,0 KWh |
KIA Niro EV (64,8 kWh) | 410 km | 455 km | 64,8 KWh |
Porsche Taycan 4S Performance Plus | 400 km | 463 km | 83,7 KWh |
VW ID.5 Pro Performance | 400 km | 517 km | 77,0 KWh |
BMW iX3 Impressive | 400 km | 461 km | 73,8 KWh |
Polestar 2 Long Range Dual Motor | 395 km | 487 km | 75,0 KWh |
Skoda Enyaq iV 80 | 395 km | 542 km |
77,0 KWh |
Audi e-tron Sportback 55 quattro | 390 km | 452 km | 86,5 KWh |
Kia e-Soul (64 kWh) | 390 km | 452 km | 64,0 KWh |
VW ID. Buzz Pro | 390 km | 423 km | 77,0 KWh |
Genesis GV70 Electrified Sport AWD | 380 km | 455 km | 77,4 KWh |
VW ID.4 Pro Performance Max | 385 km | 531 km | 77,0 KWh |
Audi e-tron GT quattro | 370 km | 487 km | 83,7 KWh |
Jaguar i-Pace EV400 S AWD | 366 km | 470 km | 84,7 KWh |
Audi e-tron 55 quattro | 365 km | 441 km | 83,6 KWh |
Genesis GV60 Sport Plus AWD | 365 km | 465 km | 77,4 KWh |
Renault Mégane E-TECH EV60 220hp | 365 km | 450 km | 60,0 KWh |
Mercedes EQB 350 4Matic | 360 km | 445 km | 66,5 KWh |
Mercedes EQA 250 | 350 km | 426 km | 66,5 KWh |
Kia EV6 (58 kWh) | 350 km | 394 km | 58,0 KWh |
Subaru Solterra Platinum Plus | 350 km | 416 km | 71,4 KWh |
BYD Atto 3 | 345 km | 420 km | 60,5 KWh |
Ora Funky Cat (63 kWh) | 340 km | 420 km | 59,3 KWh |
Nissan Ariya (63 kWh) | 335 km | 403 km | 63,0 KWh |
Renault Zoe R135 50 | 335 km | 385 km | 52,0 KWh |
VW ID.3 Pro Performance | 335 km | 423 km | 58,0 KWh |
Mercedes EQV 300 | 325 km | 363 km | 90,0 KWh |
MG Marvel R Performance | 325 km | 370 km | 69,9 KWh |
MG5 Electric Maximum Range | 315 km | 400 km | 57,7 KWh |
Volvo XC40 Recharge Pure Electric Twin Pro AWD | 310 km | 418 km | 75,0 KWh |
VW ID.4 GTX 4Motion | 310 km | 490 km | 77,0 KWh |
Nissan Leaf e+ Tekna (62 kWh) | 300 km | 385 km | 56,0 KWh |
Cupra Born e-Boost (58 kWh) | 295 km | 420 km | 58,0 KWh |
Aiways U5 Premium | 290 km | 400 km | 61,0 KWh |
Opel Corsa-e Elegance | 280 km | 337 km | 46,0 KWh |
Peugeot e-208 GT | 280 km | 362 km | 47,5 KWh |
DS 3 Crossback E-Tense | 270 km | 320 km | 47,5 KWh |
Citroen e-C4 Shine | 260 km | 357 km | 46,0 KWh |
Peugeot e-2008 GT | 260 km | 310 km |
47,5 KWh |
Citroen e-Spacetourer XL (75 kWh) | 255 km | 330 km | 69,0 KWh |
Opel Mokka-e Ultimate | 255 km | 322 km | 46,0 KWh |
Fiat 500e Cabrio | 245 km | 310 km | 37,0 KWh |
MG ZS EV Luxury | 220 km | 320 km | 40,0 KWh |
Opel Combo-e Life | 215 km | 285 km | 46,0 KWh |
Mini Cooper SE | 210 km | 234 km | 28,9 KWh |
Nissan Leaf Acenta (40 kWh) | 201 km | 270 km | 40,0 KWh |
Dacia Spring Electric Comfort Plus | 185 km | 230 km | 27,4 KWh |
Honda e Advance | 180 km | 222 km | 28,5 KWh |
Mazda MX-30 e-SKYACTIV | 170 km | 200 km | 32,0 KWh |
Renault Twingo Electric | 150 km | 190 km | 21,4 KWh |
Máte dotaz k tomuto článku? Napište nám na clanky@cebia.cz a rádi vám poradíme.
Telefonní spojení prosím využijte pouze v případě, že se dotaz přímo týká některé ze služeb Cebia.